Un prim pas spre modernizarea împingătorului de la Molovata

Un prim pas spre modernizarea împingătorului de la Molovata

Întreprinderea de stat „Bacul Molovata” urmează să treacă printr-un proces de modernizare a echipamentelor. Programul Uniunii Europene “Măsuri de Promovare a Încrederii” anunță că este în căutarea unei companii sau a unui consorțiu care va realiza un studiu de fezabilitate pentru modernizarea echipamentelor întreprinderii de stat „Bacul Molovata”.

Acest fapt înseamnă că locuitorii platoului Cocieri și administrația „Bacul Molovata” vor obține suport pentru a face legătura dintre cele două maluri mai sigură și eficientă, deoarece în situațiile de criză sau blocadă feribotul este unica legătură dintre malul drept și stâng, deaorece circulația pe cele 8 poduri ce leagă malurile este obstrucționată de structurile ilegale de la Tiraspol.

Termenul limită de depunere a ofertelor este 27 mai 2022.

Detaliile despre procesul de organizare a tenderului, cerințele către participanți,  setul de acte necesare și persoanele de contact pot fi accesate la următoarele adrese:

https://sc.undp.md/tnddetails2/2456/

https://procurement-notices.undp.org/view_notice.cfm?notice_id=90885

https://www.ungm.org/Public/Notice/173711

Anterior, echipa Zona de Securitate a prezentat situația feribotului în mai multe reportaje video. Am vorbit, atât despre problemele împingătorul, dar și importanță colosală pe care o reprezintă.

Aici vedeți detalii despre împingătorul fluvial de la Molovata când a trecut peste o reabilitare post COVID cum nu a mai fost. Motoare noi, un „sediu” construit din temelie și o platformă reconstruită, ce va fi pusă în curând pe apă, sunt principalele schimbări menite să facă munca echipajelor mai ușoară și călătoriile pasagerilor mai sigure.

 

Un alt reportaj de la fața locului a fost despre locuitorii platoului Cocieri, cele cinci localitățile din stânga Nistrului, care sunt administrate de autoritățile constituționale, ce au fost puși în aprilie 2021 în fața unei noi noi limitări. Feribotul de la Molovata, începând cu data de 1 aprilie 2021, nu mai admite camioane cu o greutate mai mare de 6 tone pe axă. Astfel, transportarea materialelor de construcție, a produselor agricole, materialelor pentru încălzirea instituțiilor publice sau aducerea în această perioadă a îngrășămintelor pentru terenurile agricole este imposibilă.